lørdag 7. februar 2009

Badeengel uten badekar

Ingenting er vel herligere enn ekte badeglede?
Lillelykke elsker å bade, men siden vi ikke har badekar får hun bade i balje inne i dusjen. Det går forsåvidt helt greit. Inntil videre iallefall!


Da er det verre med mora! Jeg er også kjempeglad i å bade, men jeg får ikke plass i balje. Av hensyn til plassen på badet valgte vi å gå for bare dusj. Og det er jo egentlig greit. Det er jo ikke såå ofte jeg ville badet uansett. Dessuten er vi i bassenget en gang i uka (eller, vi prøver iallefall å komme oss dit så ofte). Det burde jo holde.

Ja, altså. Jeg vil ikke si at jeg trives som fisken i vannet, det er å ta i. Men badekar hadde vært greit! Iallefall noen ganger. Bortsett fra de gangene det ville stått i veien. Og det ville nok vært oftere enn det hadde vært i bruk. Så, som jeg allerede har konkludert med, det var nok greit å droppe badekaret denne gangen.


Badet vårt er mest IKEA-bad. Vi kjøpte benkeskapene på tilbud, fordi de var pakket feil og det lå to venstredører i hver pakke. Halv pris fikk vi de for, og det slo vi til på, for det skulle jo være lett som en plett å snu døra og lage hull til knotten på den andre siden tenkte vi.. Men da vi pakket opp skapene var det jammen både høyre- og venstredør i pakken. Snakk om flaks!


Skapene passet ikke riktig inn, så vi måtte finne på noe fiks-fakseri i hjørnet. Det gikk veldig greit, åpen håndklehylle er jo egentlig superpraktisk. Det eneste aberet er at jeg stort sett må legge sammen håndkleene på nytt når Lykkemannen har vært snill å legge sammen klær. For han legger de sammen så slurvete, og det går jo ikke an når de vises!

Jeg har vanligvis ikke lysestaker i hjørnet på badebenken. Det passer dårlig overens med Lillelykke som skal ha ny bleie i ny og ne. Da passer det bra at benken er så stor at det er god plass til stellematte og alt som trengs av utstyr. Det er nok bra at jeg var gravid mens vi pusset opp badet, hvis ikke tror jeg ikke det hadde falt oss inn å ha så mye benkeplass.

Vegghengt do er praktisk! Det samme gjelder blomster som ikke er hundre prosent ekte (men det er hemmelig). Vanlige planter blir brune i bladene med én gang når de står på badet. Jeg aner ikke hvorfor, men jeg har prøvd flere ganger..

Inni her er dusjen. Det er akkurat plass til en balje av passe størrelse til Lillelykke her inne. Helt flott! Da koser hun seg, kan dere tro!


Når det gjelder meg selv, skal jeg kose meg i seng.
Ønsker alle sammen en fortryllende helg!

5 kommentarer:

  1. Hei! Så flott blogg du har, og badet ditt var utrolig fint!! Gøy at du er med på konkurranse hos meg!! Ha en fortsatt fin helg, og kos deg med den lille søte! :-) Klem-Mia

    SvarSlett
  2. Så fint bad dere hadde!:) Og takk for hyggelig kommentar på bloggen min, det setter jeg pris på!

    Ha en fin lørdag! Charlotte

    SvarSlett
  3. Så flott bad dere har! :)
    Det ser ut som fisken koser seg der inne! Er det en kampfisk?

    SvarSlett
  4. Lekkert bad!!! :D

    Velkommen som ny blogger... hilsen ei som ikke er så "gammel" selv. ;)

    Vibeke
    *Mammas Hus*

    SvarSlett
  5. Så koselig med kommentar på bloggen min! Synes dere har et nydelig bad, som samtidig ser praktisk ut! :D

    SvarSlett